BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Anda terlalu ceria dan gembira. Inginkan sesuatu yang bosan dan mampu menggugat keceriaan anda serta menyebabkan anda berasa bosan dan tidak bermaya. TAHNIAH~ Anda telah tiba di blog yang benar-benar bosan. Tahap kebosanan telah diiktiraf JKKK Tanah Malaya, Borneo Utara dan Kepulauan Timor Leste.

powered by nuffnang~

Sunday, May 22, 2011

isteri mu, isteri ku lain

Salam & Selamat Sejahtera.

First time for this month, aku greet people properly. In this entry aku mahu bercerita mengenai satu topik yang sangat hangat sekarang iaitu isteri mu isteri ku jua. mula-mula mari lihat gambar dibawah ini.

padilchan bergambar dengan isteri orang

Baiklah terdapat dua isu yang akan aku kupaskan di sini berdasarkan tajuk perbincangan yang telah diumumkan tadi.

1. Kenapa obvious sangat perbezaan warna tangan aku. Adakah aku terlebih buat tanning di bahagian tangan ataupun aku telah mengalami proses pembakaran suria (sunburn).

2. Aku sudah kurus dengan kehilangan 2 inci = 10 kg. Bagaimana aku lakukan? cabaran 14 hari yogurt nestle. haha~

Sebagai konklusi bagi tajuk ini, aku menyimpulkan isu ini memang perlu dikupas oleh para cendiakawan dan ilmuan tersohor di dunia ini untuk meningkatkan lagi tahap pengetahuan mereka tentang isu perbezaan warna kulit dan penurunan berat badan. Sekian, terimalah kasih saya.



p/s: Padilchan Junior menitipkan belasungkawa kepada famili Abdul Hakim Bin Mohd Kamal (owner blog Telurdibasuh) yang telah kembali kerahmatullah pada 19 Mei 2011 bersamaan 15 Jamadilakhir 1432H. Al-Fatihah~

Thursday, May 12, 2011

jangan buat mereka ketawa I

Aku masih ingat dengan jelas, bagaikan seperti baru tadi berlaku (memang baru tadi pun).

Tatkala aku dengan penuh bergayanya melangkah masuk ke Fabrication Yard Car Park A untuk mencari-cari kesalahan orang lain (niat dah salah memanglah kena), tiba-tiba aku ternampak mobile crane yang telah lama aku aim. Dengan penuh bongkak, ujub dan sombong sekali lagi aku memulakan langkahku untuk membebel pada crane operator.

Tanah yang kering ku sangkakan kering(ayat keling dah keluar). Belum sempat aku landing safety shoe jenama Devil The Carpenter ini sepenuhnya, sekali

Zaaaaaaap~

Separuh kasut aku tengggelam dalam selut. Nyaris-nyaris aku tak tersungkur menyembah bumi. Dengan berkat keegooan dan kebongkakkan aku, aku gagahkan jua untuk mengangkat kakiku meskipun kemaluan perasaan malu sedang membuak-buak. Cepat-cepat aku pandang sekeliling.

OMG~ Sangat memalukan.

Waduh waduh. Encik-encik bangla yang sedang membengkokkan besi rebar tersenyum sinis memandang aku. Site supervisor sub-contractor yang sedang melepak di situ tersedak terkejut lalu terkentut. Crane operator terlepas picu pemanduan. Ibu mengandung keguguran anak. Anak mengandung keguguran ibu. Burung yang sedang terbang jatuh ke bumi. (Hiperbola untuk menunjukkan seluruh dunia sedang memandang/menghina/mengherdik aku).

Tapi aku still be professional lah. Aku terus ke mobile crane tersebut, cakap apa yang patut dan terus melangkah pergi dengan penuh bergaya (serious aku dah mencanak balik office).

Anyway, thanks to all of my friends yang melahirkan rasa "simpati" korang pada aku. Serious korang memang faham makna simpati. I'm glad to be your friend. Haha~

::Moral of the story::
TANAH YANG KERING JANGAN DISANGKA SELALUNYA KERAS

Wednesday, May 11, 2011

engkau double standard

Salah ke aku bersolat dengan mengenakan Jeans dan T-shirt

Terasa sangat alienated

I know yang korang pakai jubah

But should I wear jubah (and only jubah) baru boleh solat

Selagi pakaian itu suci dari najis

Tak salah rasanya

Islam itu sangat mudah

Yang penting beribadah rite

AND PLEASE SMILE BACK TO OTHERS

Tidak kurang pun pahala anda if smile back to others

Sekian~

Wednesday, May 4, 2011

deep excavation


I'm buried
tertimbus dalam kealpaan dunia


Sunday, May 1, 2011

KLIA 2 Project~

time to get serious. haha~ serious la sangat.

ok sekian lama menghilang akhirnya kembali. haha~ aku mula merapu. in this entry i just wanna summarize my life (for 2weeks) dalam bentuk point-point sahaja. malas menaip sudah~

1. aku semakin hitam. tona kulit aku menurun dari #FFC3AA kepada #2D221E (untuk mendapatkan kefahaman yang lebih jitu sila rujuk gambar di bawah)

2. for your information, sekarang aku telah menjadi safety and health traniee (just for 3 month, but hope i will get work right after that) di sebuah syarikat pembinaan negara WCT Construction Sdn Bhd. Projek baik punya, KLIA 2.

3. dari parit raja aku berpindah ke mantin (mantin memang vogue) dan dari mantin aku berpindah ke salak tinggi. haha~ so now aku duduk di taman dahlia salak tinggi. dekat dengan rumah nana wooo tapi tak pernah jumpa dia lagi. haha~

4. my body still trying to cope dengan masa bekerja aku. monday to friday from 7.30am to 5.30pm (lately till 6.30pm) and saturday from 7.30am to 1.00pm (for sure aku akan balik jam 1 NO EXCUSES)

5. today 1 mei, labor day. so aku bercuti. haha~ kuala kangsar tetap di hati!!!!

SELAMAT HARI PEKERJA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails