BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Anda terlalu ceria dan gembira. Inginkan sesuatu yang bosan dan mampu menggugat keceriaan anda serta menyebabkan anda berasa bosan dan tidak bermaya. TAHNIAH~ Anda telah tiba di blog yang benar-benar bosan. Tahap kebosanan telah diiktiraf JKKK Tanah Malaya, Borneo Utara dan Kepulauan Timor Leste.

powered by nuffnang~

Sunday, December 16, 2012

cycling on the island

@padilchan Hours
(Your Trusted Travel Guide)
Pulau Ketam, Selangor Darul Ehsan

Salam~

Last public holiday (time cuti keputraan Sultan Selangor. even i worked at negeri sembilan tapi still mengamalkan cuti negeri selangor. haha~), miss Wonder and me went to Pulau Ketam, Selangor (klik untuk info). Pulau Ketam terletak di Perlabuhan Klang dan bersebelahan dengan Pulau Babi (rujuk Google map). Majoriti penduduk di sini berbangsa Cina. So kami ke sana sebagai kaum minoriti (perlu ke??).

Naik boat wey!!!

Sebelum sampai sana, penat aku imagine macam mana rupa pulau ni. Hasil tindakbalas kimia yang berlaku dalam kepala hotak aku, maka terhasilah sebuah imaginasi yang sangat mantap.

Pulau Ketam
Klise sangat imaginasi aku ketam dengan pokok kelapa di bahagian belakangnya. 

btw, kenapa kalau cerita pasal pulau mesti kaitkan dengan pokok kelapa? kenapa tidak pokok betik ke? pokok durian ke? mari berfikir. urm~

mari berbasikal untuk menyihatkan badan

pulau ni takde la besar sangat. just nice. one and only aktiviti yang kitaorang buat adalah berbasikal tak tentu hala di kawasan pulau tersebut. dengan kadar bayaran RM 5 per basikal, kami menyewa sebijik basikal je. haha~ bapak la kedekut.

so, dikepilkan bersama-sama ini beberapa keping gambar pengembaraan kami.

bajet pergi melancong ke China.

 gambar bersama ketam (cari ketam kalau pandai)

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails