BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Anda terlalu ceria dan gembira. Inginkan sesuatu yang bosan dan mampu menggugat keceriaan anda serta menyebabkan anda berasa bosan dan tidak bermaya. TAHNIAH~ Anda telah tiba di blog yang benar-benar bosan. Tahap kebosanan telah diiktiraf JKKK Tanah Malaya, Borneo Utara dan Kepulauan Timor Leste.

powered by nuffnang~

Monday, August 15, 2011

belajar dari mereka~

salam~

satu ketika aku bersembang dengan pekerja indonesia di tempat aku bekerja. aku tanyakan pada beliau umurnya. dia menjawab, "30tahun boss." terus aku berkata, "muda lagi, banyak yang boleh dilakukan lagi". tapi responku dibidas tenang oleh beliau, " kalau dikira dari hadapan memang nampak muda boss. katakanlah Allah beri masa saya hidup sampai 45tahun sahaja. jadi hanya tingga 15tahun sahaja baki sisa hidup saya boss. 15tahun tidak menjanjikan apa-apa boss." aku terus terkesima.

orang selalu cakap life begins at fourty. tapi kalau telah tertulis usia kita hanya sampai 40tahun, apakah sisa yang tertinggal untuk kita. masi sempatkah kita mengejarnya??? today it is half a truth. tomorrow it will be an axiom.

'SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA'

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails