BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Anda terlalu ceria dan gembira. Inginkan sesuatu yang bosan dan mampu menggugat keceriaan anda serta menyebabkan anda berasa bosan dan tidak bermaya. TAHNIAH~ Anda telah tiba di blog yang benar-benar bosan. Tahap kebosanan telah diiktiraf JKKK Tanah Malaya, Borneo Utara dan Kepulauan Timor Leste.

powered by nuffnang~

Thursday, May 12, 2011

jangan buat mereka ketawa I

Aku masih ingat dengan jelas, bagaikan seperti baru tadi berlaku (memang baru tadi pun).

Tatkala aku dengan penuh bergayanya melangkah masuk ke Fabrication Yard Car Park A untuk mencari-cari kesalahan orang lain (niat dah salah memanglah kena), tiba-tiba aku ternampak mobile crane yang telah lama aku aim. Dengan penuh bongkak, ujub dan sombong sekali lagi aku memulakan langkahku untuk membebel pada crane operator.

Tanah yang kering ku sangkakan kering(ayat keling dah keluar). Belum sempat aku landing safety shoe jenama Devil The Carpenter ini sepenuhnya, sekali

Zaaaaaaap~

Separuh kasut aku tengggelam dalam selut. Nyaris-nyaris aku tak tersungkur menyembah bumi. Dengan berkat keegooan dan kebongkakkan aku, aku gagahkan jua untuk mengangkat kakiku meskipun kemaluan perasaan malu sedang membuak-buak. Cepat-cepat aku pandang sekeliling.

OMG~ Sangat memalukan.

Waduh waduh. Encik-encik bangla yang sedang membengkokkan besi rebar tersenyum sinis memandang aku. Site supervisor sub-contractor yang sedang melepak di situ tersedak terkejut lalu terkentut. Crane operator terlepas picu pemanduan. Ibu mengandung keguguran anak. Anak mengandung keguguran ibu. Burung yang sedang terbang jatuh ke bumi. (Hiperbola untuk menunjukkan seluruh dunia sedang memandang/menghina/mengherdik aku).

Tapi aku still be professional lah. Aku terus ke mobile crane tersebut, cakap apa yang patut dan terus melangkah pergi dengan penuh bergaya (serious aku dah mencanak balik office).

Anyway, thanks to all of my friends yang melahirkan rasa "simpati" korang pada aku. Serious korang memang faham makna simpati. I'm glad to be your friend. Haha~

::Moral of the story::
TANAH YANG KERING JANGAN DISANGKA SELALUNYA KERAS

2 comments:

nAmeLeSs said...

hahahaha... tahniah kpd mat bangla yg leh nmpk tu dan ketawa dgn yakin tu.. alangkah terbaeknye kalo aku leh nmpk jugak! hahaha..

ezza said...

am i one of your friends?yg tlalu bsimpati ngn ko tu??wink2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails